För att reservera dräkt krävs att du betalar hyreskostnaden i förskott enligt de instruktioner som du får i din bokningsbekräftelse.
Dräkterna hämtas vid vår butik på lokstallet i Vansbro samma dag eller dagen före, dock efter den dagens ev. tävling.
Eventuella fel / reklamationer på dräkten skall påpekas före användande.
Dräkterna skall återlämnas i samma skick som vid uthyrningstillfället.
Observera att det är mycket svårt att tvätta bort ullfett från dräkterna, skulle dräkten vara kladdig av ullfett eller liknande så måste vi ta ut en extra avgift på 300 kr för tvätt.
Dräkterna återlämnas snarast efter genomförd tävling på samma plats som du hämtade ut den från.
Skulle ni efter att ni bokat och betalt hyran på er dräkt, men innan ni utnyttjat den, komma på att ni istället vill köpa en våtdräktdräkt av oss så drar vi av hela det inbetalda hyresbeloppet på köpesumman
Du kan välja mellan följande betalningssätt i Sverige.
(för kunder utanför Sverige kontakta oss för vidare information)
Samtliga fakturaköp genomgår en sedvanlig kreditupplysning innan köpet godkänns. Denna utförs per automatik och medför att ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson kräver vi att du inte har några betalningsanmärkningar. Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress du uppgivit i dina kontaktuppgifter.
Här kan du se originalfakturan www.klarna.com
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning med kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl moms.
Du kan som kund även handla mot Delbetalning. Som kund kan du välja att betala 1/24:e del av totalbeloppet dock minst 50 kr (SEK) per månad, alternativt så kan du delbetala till en fast månadskostnad i de fall beloppet överstiger 1000 kr (SEK). En aviavgift på 29 kr (SEK) samt uppläggningsavgift tillkommer. För 3 månader - 95 kr, för 6 månader - 195 kr, samt för både 12 och 24 månader - 295 kr. Givetvis finns alltid möjligheten att betala hela beloppet på en och samma gång. Kontroll av kreditvärdighet görs och krävs för godkännande
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på w-dyk.se. Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till w-dyk.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.
Väljer du postförskott betalar du när du hämtar dina varor på posten. Det tillkommer en postförskottsavgift på 49 kr. Fraktfritt över 1000 kr. OBS! Outlösta Postförskott debiteras med 200 kr för att täcka de fraktkostnader som ett icke uthämtat paket innebär.
Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos postombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.
Fraktfritt på alla leveranser över 1000:- inom Sverige. På order under 1000:- tillkommer en fraktavgift på 99 kr.
Beställningar skickas till närmaste serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS avi till dig, det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.
Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 1- 5 dagar för Sverige.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Vid retur av sim / badkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras.
Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Vid ångrat köp kontakta oss på nedanstående.
Skulle t.ex. våtdräkten inte passa och vi har valt storlek till er så byter vi naturligtvis till annan storlek utan extra kostnad.
OBS. sim / badkläder bytes ej av hygieniska skäl
Vid retur av sim / badkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras.
Returfrakten står du själv för. Vid retur kräver vi att varan är oanvänd, i sin originalförpackning samt återsändes tillsammans med ursprungliga orderhandlingar. Vi vill påpeka att vid transport till oss, ansvarar du som kund för att varan når oss i oskadat skick. Du får inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav. Sådana leveranser löses inte ut av oss.
Vid felaktig leverans, dvs leverans av fel vara, fel antal, skadad vara eller bristfällig vara skall du som kund omgående kontakta oss, info@w-dyk.se för reklamation. För synliga transportskador skall anmärkningar omedelbart anmälas till transportören (helst redan vid mottagandet.) Vid andra typer av transportskador skall anmärkningar framställas inom 7 dagar efter mottagandet.
Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder förstklassiga professionella produkter.
Vi är ett auktoriserat Mares LAB Service center och återförsäljare. Vi får fortlöpande utbildning och uppdateringar på de produkter vi säljer och kan givetvis serva samtliga produkter vi säljer.
Kontakta oss gärna för mer information. info@w-dyk.se eller 0281-12277.
Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördröjning.
Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar.
Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att själva kunna ha kontakt med våra kunder och handlägga deras beställningar.
Vid anmälan till kurs betalas anmälningsavgiften och därefter delas/skickas kursmaterialet ut. Slutlikvid för kurs betalas senast en vecka före kursstart.
Vid sjukdom så erbjuds deltagaren i första hand nytt kursdatum, skulle vi inte ha nytt kursdatum så betalas kursavgiften tillbaka utom den del som var anmälningsavgift.
Postadress: Malmgatan 34
Besöksadress: Lokstallet, Magasinsvägen 1
780 50 Vansbro
Hemsida: www.w-dyk.se
Tel: 0281-12277
E-post: info@w-dyk.se
org. nr. 556838-1049
Aktiviter från W-Dyk och Västerdalarnas Dyksällskap.